දෙමළාට දෙමළ වීම නිසාම තිබෙන ප‍්‍රශ්නය – 9 කොටස

දෙමළ ජනයාට සිදුවී ඇති ‘අසාධාරණයන්’ ගැන තව දුරටත් …

richter-3_0001මේ ලිපි පෙළතුළ දෙමළාගේ ප‍්‍රශ්නය පිළිබඳ මා ඉදිරිපත් කරන අදහස් විවේචනය කරන අය, පෙනෙන විධිහට, ප‍්‍රධාන ප‍්‍රති තර්ක හතරක් ඉදිරිපත් කරයි:

♦ දෙමළ ජනයාට දෙමළ වීම නිසාම සිදුවී ඇති අසාධාරණයක් ඇත්තේ නැත. එම නිසා ‘දෙමළ’ යන වාර්ගික පදනමින් විශේෂිත දේශපාලන ඉල්ලීම් ඉදිරිපත් කිරීමට සාධාරණ පදනමක් ඇත්තේ නැත.

♦ දෙමළ ජනයාගේ ප‍්‍රශ්නයට විසඳුමක් ලෙස රටේ සමස්ත දෙමළ ජනගහනයෙන් සුළුතරයක් පමණක් ජීවත්වන උතුර හා නැගෙනහිර ප‍්‍රදේශවල වෙනම රාජ්‍යයක් හෝ ප‍්‍රාදේශීය ස්වයං පාලනයක් ඇති කිරීමට යාම මගින් දෙමළ ජනයාගේ ප‍්‍රශ්නය විසඳේයැයි කීම විරුද්ධාභාසයකි.

♦ උතුර හා නැගෙනහිර ප‍්‍රදේශවල දෙමළ ජනයා තමන් වෙනම දේශපාලන අභිලාෂ සහිත ප‍්‍රජාවක් ලෙස සලකා එකී ප‍්‍රදේශ තම දේශපාලන අභිලාෂ ඉෂ්ට කරගැනීමේ භූමි ප‍්‍රදේශය ලෙස සැලකීම මගින් උතුර හා නැගෙනහිර ද ඇතුලත්ව සමස්ත දිවයිනම තම සුජාත භූමිය ලෙස සලකන සිංහල ජනයාට අසාධාරණයක් සිදුවේ.

♦ මේ දිවයින සඳහා සිංහල-බෞද්ධයාට ඇති අයිතියේ පදනම ‘ඓතිහාසික සාධක’ වලින් නොවරදින සුළු ලෙස ස්ථාපිත කරනු ලැබිය හැකි බැවින් දෙමළ ජනයා ගේ දේශපාලන ඉල්ලීම්වලට පදනම් වන සම්ප‍්‍රදායික දෙමළ නිජබිම් පිළිබඳ අදහසට පදනමක් නැත.

‘අසාධාරණකම් කතිකාව’ ගැන මා මීට පෙර සාකච්ඡා කර ඇතත් මගේ ප‍්‍රතිචාරකයින් මේ පිළිබඳව පුනපුනා ප‍්‍රශ්න කරන බැවින් මගේ තර්කය යලිත් ගොනු කිරීමට උත්හාස කරමි.

විශේෂයෙන්ම 1956න් පසුව පශ්චාත්-යටත් විජිත රාජ්‍යයේ ඇති වූ වෙනස් කම් නිසා, විශේෂයෙන්ම එය සිංහල-බෞද්ධ දෘෂ්ටිවාදයේ ග‍්‍රහණයට දැඩිලෙස හසුවීමත් සමගම එම රාජ්‍යය විසින් ගනු ලැබූ, දෙමළ ජනයාට අහිතකර ලෙස බලපෑම් ඇතිකළ, ඇතැම් පියවර, දෙමළ ජනයාගේ දුක්ගැනවිලි බවට පත්විය. මෙහි දී මගේ තර්කය මගේ ප‍්‍රතිචාරකයින්ට සන්නිවේදනය කිරීමට මම තවමත් අසමත් වී සිටිමි. මම නැවතත් ඒ උත්සාහය ගනිමි.

මතභේදයට බෙහෙවින් ලක් වී ඇති විශ්වවිද්‍යාල ප‍්‍රවේශය ප‍්‍රමිතිකරණය සලකා බලමු. පොදුවශයෙන් ගත් කළ ප‍්‍රමිතිකරණය යහපත් පියවරක් වේවා අයහපත් පියවරක් වේවා දෙමළ සිසුන් ට එය අවාසි සහගත විය (පුද්ගලිකව මා ප‍්‍රමිතිකරණයට කැමතිය). එසේ වූයේ දෙමළ සිසුන්ට විශ්වවිද්‍යාලවලට පිවිසීමට තිබූ සාපේක්ෂ හැකියාව අඩු වූ හෙයිනි. නලින් ද සිල්වා ගේ බුද්ධිමය මගපෙන්වීම මත ලියන ලද කපිල පීරිස්ගේ රචනය (කාලය 1995 සැප්තැම්බර්) මෙය දෙමළ ජනයාට සිදුවූ අසාධාරණයක් නොවන බව පෙන්වා දෙන්නේ සිංහල දෙමළ ජන අනුපාතය සමග සන්සන්දනය කරමිනි. නමුත් ඕනෑම ප‍්‍රජාවක් තමන් ප‍්‍රාර්ථනාකරන අවස්ථා අතපත්කර ගැනීමට ඇති අවකාශ සීමා වූ කල් හී, එම ප‍්‍රජාව අතර අසහනයක් වර්ධනය වීම නොවැලැක්විය හැකිය. කණගාටුවට කරුණ වන්නේ කපිල පීරිස් මහතා මෙන්ම නලින් ද සිල්වා මහතා ද ගැටලූවේ මේ පාර්ශවය ගැන සැලකිලිමත් නොවීමයි. විශේෂයෙන්ම අධ්‍යාපනය සමාජයේ ඉහලට නැගීම සඳහා ඇති ප‍්‍රධානම මාර්ගය බවට පත්වී තිබෙන තත්වයක් තුළ මෙය ඉතාම තීරණාත්මකය. මෙවැනි ප‍්‍රශ්න ජන අනුපාතය හෝ සංඛ්‍යා දත්ත ආශ‍්‍රයෙන් පමණක් තේරුම් ගැනීමට යාම ප‍්‍රශ්නයේ එක් පැත්තක් සම්පූර්ණයෙන්ම අමතක කිරීමකි.

ජනපද ඇතිකිරීම පිළිබඳ ප‍්‍රශ්නයේත් මෙවැනිම පැත්තක් ඇත. වියලි කලාපයේ ගොවි ජනපද ඇති කිරීමට ද මම ප‍්‍රතිපත්තියක් ලෙස පක්ෂ වෙමි. එහිදී මගේ ප‍්‍රවේශය පදනම් වන්නේ ‘‘වගාකරන්නන්ට ඉඩම්’’ යන අදහස මතය. නමුත් ඒ අතරම දෙමළ ජනයා වෙතින් ඊට විරෝධයක් පැමිණියේ (එසේත් නැත්නම් මෙම ක‍්‍රියාමාර්ගය දෙමළ ජනයාට එරෙහි කි‍්‍රයාමාර්ගයක්ය යන දෙමළ ජාතිකවාදී කියාපෑමට දෙමළ ජනයා තුළ පුළුල් ආකර්ශනයක් ඇති වුනේ) මන්ද යන්න පිළිබඳව ද ඒ අතරම බැරෑරුම්ව සොයාබැලිය යුතුය. නලින් ද සිල්වා මෙහි දී සැලකිල්ලට නොගන්නා තවත් වැදගත් දෙයක් තිබේ. එනම් සිංහල-බෞද්ධ දේශපාලන කතිකාව තුළ ජනපද පිහිටුවීම පමණක් නොව ප‍්‍රමිතිකරණය ද දැඩි ලෙස වාර්ගික කරණයට ලක් කරණ ලද බවයි. උදාහරණයක් ලෙස ජනපදකරණය එකළ දේශපාලන කතිකාව තුළ විස්තර කෙරුණේ පෞරාණික සිංහල ශිෂ්ටාචාරයේ පුනර්ජීවනයක් ලෙසිනි. දැනටමත් පසුගිය ලිපිය සම්බන්ධව ඇතිවී තිබෙන ෆේස්බුක් සාකච්ඡාව තුළ අවධානයට ලක්වී ඇති ආකාරයට කියනවා නම් මෙම ක‍්‍රියාමාර්ග වලට බරපතල දෘෂ්ඨිවාදී පැහැයක් ලැබී තිබුණි.

ගොවි ජනපද ව්‍යාපාරය ගැන තවත් කිවයුත්තක් ඇත. තෙත් කලාපයේ ගැමි ගොවීන්ගේ ඉඩම් හිඟයට ප‍්‍රධාන වග උත්තරකරුවා වූයේ යටත් විජිත පාලකයින් සමඟ සන්ධානගතවී අසාධාරණ ලෙස, වගා නොකර තිබූ මෙන්ම ඒ වනවිට ගැමිගොවීන් විසින් වගා කරමින් තිබූ ඉඩම් පවා තමන් සන්තක කරගත් ප‍්‍රභූන් පිරිසයි. බි‍්‍රතාන්‍ය යටත් විජිත පාලකයින් ලංකාවෙන් පිටව යන විට පාලනය භාර දී ගියේ මේ ප‍්‍රභූ පංතියටයි. පශ්චාත් යටත් විජිත සමය තුළමෙම ඉඩම් හිමි ප‍්‍රභූ පංතියට පැවැති ප‍්‍රධානම දේශපාලන අභියෝගය වූයේ ජන්ද බලයෙන් පමණක් නොව කි‍්‍රයාකාරී දේශපාලන විඥානයකින් ද සන්නද්ධව සිටි, සීඝ‍්‍ර ජනගහන වර්ධනය නිසා ප‍්‍රමාණාත්මක වශයෙන් ද වර්ධනය වන ගැමි ගොවි ජනයාය. වාමාංශික පක්ෂ මෙම ගැමි ගොවීන් අතර ජනප‍්‍රිය වෙමින් පැවැතීම ද මෙම ඉඩම් හිමි ප‍්‍රභූ පංතියේ විශේෂ අවධානයට යොමු වෙමින් පැවැති කාරණයකි.

වියලි කලාපයේ ගොවිජනපද ව්‍යාපාරය හරහා සිද්ධ කෙරුණේ මූලික වශයෙන්ම මෙම තෙත් කලාපීය ඉඩම් හිමි ප‍්‍රභූ පංතියේ දේශපාලන අනාගතයට ප‍්‍රභල විභවාත්මක තර්ජනයක් වූ ගැමි ගොවි ජනගහනයෙන් කොටසක් වියලි කලාපයට පලවා හැරීමයි. මෙම කටයුත්ත සාධාරණීකරණය කිරීම සඳහා ඔවුන්ට පළඳවන ලද දෘෂ්ඨිවාදී කටු ඔටුන්න වූයේ ඔවුන් පෞරාණික සිංහල ශිෂ්ටාචාරයේ පුනර්ජීවනයේ නියමුවන්ය යන ව්‍යාජෝක්තියයි. චිත‍්‍රයේ අනෙක් පැත්ත වූයේ මෙය වර්ගවාදී ව්‍යාපෘතියක්ය යන අදහස දෙමළ ජනයා තුළ ඇති කිරීමට අවශ්‍ය පසුබිම නිර්මාණය වීමයි.

කෙසේ වෙතත් මේ ආකාරයෙන් ගැමි ගොවි ජනයා වියලි කලාපයට පලවා හැරීම මගින් ද ගැමිගොවි විරෝධය සමනය කිරීමට නොහැකි වූ බව ගැමිගොවි තරුණයින් පදනම් කරගෙන කැරළි දෙකක් ඇතිවීමෙන් අපට පෙනේ.

නලින් ද සිල්වා කියන ආකාරයටම, මෙම ඊනියා ‘අසාධාරණකම් සිදුවූවායයි කියන කාලයට පෙරදී ම දෙමළ ජාතිකවාදී ඉල්ලීම්, ඊළාම් පිළිබඳ අදහසද ඇතුළුව,ඉදිරිපත් වී තිබීම පුදුමයට කරුණක් නොවේ. ඉන්දියාවේ ද ජාතික ව්‍යාපාරය දෙකඩ වී මුස්ලිම් ලීගය යටතේ පකිස්ථානය පිළිබඳ අදහස ඇතිවෙන්නේ මීට සමාන්තර කාලයකයි. එවැනි තත්වයක් තුළ ඉන්දියාවේ මෙන්ම රාජ්‍යය දෙකක් මුල්කරගත් යටත් විජිතහරණ තත්වයක් සුළු ජනවාර්ගික ප‍්‍රභූන් විසින් පරිකල්පනය කරනු ලැබීම කිසිසේත්ම පුදුමයට කරුණක් නොවේ. පුදුමයට පත්විය යුත්තේ ඉන්දියාවේ මෙන් එය තීව්‍රව ඉදිරිපත් නොවීම පිළිබඳවයි.

දෙමළ ජාතිකවාදය ඇතිවූයේ අපගේ සාකච්ඡාවට භාජනය වන ඊනියා ‘‘අසාධාරණකම්’’ නිසා යැයි කිසිවෙක් තර්ක කරනු මා දැක නැත.

අප ඇසිය යුත්තේ පශ්චාත් යටත් විජිත සමයේ මෙම වෙනම රාජ්‍යයක් පිළිබඳ අදහසට ශක්තියක් ලැබුනේ මන්ද යන්නයි. ඊට හේතුව අන් කවරක්වත් නොව පශ්චාත් යටත්විජිත රාජ්‍යය දෘෂ්ඨිවාදීමය වශයෙන් සීඝ‍්‍රයෙන් සිංහල වාර්ගීකරණයට ලක්වීමයි. ඒ නිසා දෙමළ දේශපාලනය තුළ ප‍්‍රතිඵල දෙකක් ඇති විය. එකක් නම් සිංහල හා දෙමළදේශපාලන ප‍්‍රභූන් අතර 1948 දී ඇති වූ සහ 1958 දී හා 1967 දී පිලිවෙළින් බණ්ඩාරණායක හා ඩඞ්ලි සේනානායක විසින් යලි තහවුරුකරගැනීමට උත්සාහ කරනු ලැබූ සංධානය බිඳවැටීමයි. දෙවැන්න නිර්ප‍්‍රභූ දෙමළ ජනයා මුහුණ දුන් සමාජ ආර්ථික ප‍්‍රශ්න දෙමළ ජාතිකවාදය විසින් වාර්ගීකකරණයට ලක් කරනු ලැබීමයි. මෙම දෙවනුව කී තත්වය නලින් ද සිල්වා විසින් හඳුනාගනු ලබන ආකාරයට සමාන වුවද ඔහුගේ හඳුනා ගැනීමේ ඇති ගැටලූව වන්නේ ඒ තුළ දකුණේ දේශපාලනය වාර්ගීකකරණය වීම සැලකිල්ලට නොගැනීමයි.

අයෙක් දෙමළ ජාතිකවාදයට සැබෑ ලෙස විරුද්ධ නම් කළ යුතුව තිබුනේ දකුණේ දේශපාලනය වාර්ගීකකරණයට විරුද්ධව කටයුතු කොට උතුරේ ජනයා වාර්ගීක නොවන දෙශපාලන ව්‍යාපෘතියක් වෙත ගොනු කිරීමට කටයුතු කිරීමයි. ඒ කටයුත්ත කිරීමේ නියැලී සිටියේ වාමාංශික දේශපාලන පක්ෂ ය. නමුත් දකුණේ දෙශපාලනය සීඝ්‍රයෙන් වාර්ගීකකරණයට ලක්වන විට එම රළ වේගයෙන් ගැලවී සිටීමට වාමාංශික පක්ෂ වලට හැකිවන්නේ නැත. එහි ප‍්‍රතිඵලයක් වන්නේ වාමාංශික ව්‍යාපාරයට උතුරේ තිබූ පදනම දියවී යාමයි. එපමණක් නොව එවකට රැඩිකල්කරණය වෙමින් තිබූ තරුණ දේශපාලනයද දෙමළ ජාතිකවාදය වෙත සීඝ‍්‍රයෙන් ගසාගෙන යාමයි.

මෙම තත්වය වෙනස් කිරීමට තරමක උත්සාහයක් දරණු ලැබුවේ එක්ව කටයුතු කළ උතුරේ හා දකුණේ කුඩා වාමාංශික කණ්ඩායම්ය. එවකට නලින් ද සිල්වාට ද එවැනි කණ්ඩායම් සමඟ සම්බන්ධතා තිබුණි. මට මතක විදිහට 1986 දී පමණ පවා ඔහු උතුරේ රැඩිකල් කණ්ඩායම් සමඟ එක්ව කරණ පොදු අරගලයක් ගැන කතා කලේය. ‘දෙමළ ප‍්‍රශ්නය’ පිළිබඳව මා සවන් දුන් ඔහුගේ මුල්ම කතාවේ දී ඔහු එම දැක්ම ඉදිරිපත් කළේය. නමුත් ඊලඟ වසර කීපය තුළ මෙම දැක්ම ඔහු වෙතින් සීඝ‍්‍රයෙන් ඉවත් විය.

නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to දෙමළාට දෙමළ වීම නිසාම තිබෙන ප‍්‍රශ්නය – 9 කොටස

  1. පින්ග්කිරීම: දෙමළාට දෙමළ වීම නිසාම තිබෙන ප‍්‍රශ්නය – 9 කොටස | Lanka E Voice

  2. Mithra Nandi.... පවසයි:

    මට මතක විදිහට 1986 දී පමණ පවා ඔහු උතුරේ රැඩිකල් කණ්ඩායම් සමඟ එක්ව කරණ පොදු අරගලයක් ගැන කතා කලේය. ‘දෙමළ ප‍්‍රශ්නය’ පිළිබඳව මා සවන් දුන් ඔහුගේ මුල්ම කතාවේ දී ඔහු එම දැක්ම ඉදිරිපත් කළේය. නමුත් ඊලඟ වසර කීපය තුළ මෙම දැක්ම ඔහු වෙතින් සීඝ‍්‍රයෙන් ඉවත් විය.

    oka mokakda ane
    81 Kalu jeeliyedi Demala Kada kadapu Nirmal Ada Demalage Vimukthikamiya wela inne yasa apuuruwata 😀

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )