දෙමළාට දෙමළ වීම නිසාම තිබෙන ප‍්‍රශ්නය – 8 කොටස

83 ජූලි: කව්ද මේවට වගකියන්නෙ?

RichterFuneralBeerdigungL‘ජාතික චින්තනය’ෆේස්බුක් කණ්ඩායමේ මගේ ලිපිවලට ශාස්ත‍්‍රීය ශික්ෂණයක් සහිතව ප‍්‍රතිචාර දක්වන තිදෙනා අතරින් ඉදිරියෙන්ම සිටින්නේ දර්ශන කස්තුරිරත්නය (අනෙක් දෙදනා ශිරන්ත චාමර හා චරිත කාරියවසම්ය). ඔවුන්ට අනුව මගේ ලිපි ශාස්ත‍්‍රීය අගයෙන් හීන වුවද, ඇත්ත වශයෙන්ම ඒවායේ පිළිතුරු දීමට තරම් දෙයක් නැති වුවද, ඔවුහු ඒවාට ශාස්ත‍්‍රීය ශික්ෂණයකින් දීර්ඝ ප‍්‍රතිචාර දැක්විීමට තීරණය කර තිබේ. ඒ ගැන මම ඔවුන්ට ස්තූතිවන්ත වෙමි. 1983 ජූලි මාසයේ ඇති වූ දෙමළ විරෝධී ගැටුම්වලට මා සම්බන්ධ වූ ආකාරය විස්තර කරමින් යූ ටියුබ් හී ඇති වීඩියෝවක මා කර ඇති විස්තරය ගැන සඳහන් කරමින් දර්ශන කස්තුරිරත්න මෙසේ කියයි:

“මේ සාක්ෂියේ වැදගත්කමක් තියෙනවාග මොකද මෙයින් පේනවා එකල පැවති ආණ්ඩුවෙන් සහ එජාපයෙන් (ජාතික සේවක සංගමය ආණ්ඩුවේ ආයතනයක් නොව රාජ්‍ය බලය හිමිව තිබූ එජාපයේ නිල වෘත්තීය සමිතියයි) සෘජුවම මේ කෝලාහලය සංවිධානය කරපු බව සහ අඩුම වශයෙන් සහයෝගය දුන් බවග ඒ නායකත්වය/සහභාගීත්වය නොවෙන්ඩ ඔය කෝලාහලය ඔය මට්ටමට යන්නේ නෑ. ඒ වගේම හොරු සහ මංකොල්ලකාරයොත් මේ ක්‍රියාදාමයට සම්බන්ධ වී සිටපු බව. ඒ වගේම තරුණයන්ගේ තරුණකම, ආවේගශීලීත්වය සහ අවදානම් ගැනීමේ ආශාවත් මේකට හේතු වූ බව. මේ සේරම අතහැරලා සිංහල ජාතිවාදී පදනමකින් මේකට සම්බන්ධ උන පිරිස කොතරම්ද ඒ අයට තනිව ක්‍රියා කිරීමේ හැකියාවක් තිබුනාද කියන එක ගැටළුවක්. ඒ වගේම මේ ක්‍රියාදාමයට නායකත්වය දුන්නේ ස්වාධීනව ක්‍රියා කරපු ජාතිවාදී පිරිසද නැත්තං එකල හිටපු ආණ්ඩුවද කියන එකත් කල්පනා කරන්ඩ වටින ප්‍රශ්නයක්. නායකත්වයක් නැතුව කිසිවක් වෙන්නේ නෑ. වැඩි දෙනා කරන්නේ රැල්ලට යන එකයි. කෙසේ හෝ වේවා ඔහු පසුව ඉදිරිපත් කරන අර්ථකථනය (එනම් සිංහල ජාතිකවාදය මේකට හේතුවූ බව) සමග ඒ සාක්ෂි ගැලපෙන්නේ නෑ. මොකද එකල පැවති ජේ ආර් ආණ්ඩුව ජාතිකවාදී ආණ්ඩුවක් (හමුදාවත් ආණ්ඩුවේ නියෝග අනුව ක්‍රියා කරන එක් ආයතනයක් පමණයි) නොවේ කිසිම අර්ථයකින්. ඔවුන් මේ කෝලාහලය දේශපාලන වාසි ලබා ගන්ඩ, ජවිපෙ තහනම් කරන්ඩ වැනි දේවලට යොදා ගත්තා. ජේ ආර් ආණ්ඩුව මොන මතවාදය මත පිහිටලා මෙය කරත් එය සිංහල ජාතිකවාදය නම් නොවේ. මොකද ඒ ආණ්ඩුව තරම් සිංහල ජාතිකත්වයට සහ සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතියට පටහැනිව ක්‍රියා කරපු ආණ්ඩුවක් තවත් නෑ. ජේ ආර් ආණ්ඩුව විජාතිකත්වය සහ ජ්‍යාත්‍යන්තරවාදය අතින් දෙවැනි වන්නේ 2002-2004 රනිල්ගේ ආණ්ඩුවට පමණයි. බොහෝ විට වෙන්ඩ ඇත්තේ මෙතනදී විජාතිකවාදී ජ්‍යාත්‍යන්තරවාදී ජේආර් ආණ්ඩුව ජාතිකවාදී රංගනයක ඇති තම දේශපාලන අරමුණ ඉටු කර ගන්ඩ. දේශපාලන අරමුණු වෙනුවෙන් ජාතිකවාදී රංගනයක යෙදීම සහ ජාතිකවාදය/ජාතිකත්වය කියන්නේ දෙකක්. මතකනේ ඒ කාලේ චන්ද්‍රිකා නෝනා ජනාධිපතිවරණ කිට්ටු වෙද්දී විහාරමහාදේවියට ඇදපු හැටි.”

මෙම ප‍්‍රකාශය මගින් දර්ශන කස්තුරිරත්න ප‍්‍රකාශ කිරීමට උත්සාහ කරන වැදගත්ම දෙය ලෙස පෙනෙන්නේ 1983 ජූලි මාසයේ දෙමළ ජනයා සහ ඔවුන්ගේ දේපළ ඉලක්ක කරගෙන ඇතිවූ ප‍්‍රහාරවලට සිංහල ජාතිකවාදී අදහස් පද්ධතිය වගකිව යුතු නැති බවයි. ඒ සඳහා ඔහු ඉදිරිපත් කරන ප‍්‍රධානම සාධකය වන්නේ මෙම ප‍්‍රහාර සංවිධානාත්මක ලෙස දියත් කිරීමට දායක වූ බවට කිසිඳු සැකයක් නොමැති ජේ. ආර්. ජයවර්ධන ආණ්ඩුව සිංහල ජාතිකවාදි ‘මතවාදයක’ පිහිටි එකක් නොවීමයි. කෙසේ වෙතත් කස්තුරිරත්න මෙහිදී පිළිගන්නවා ‘‘විජාතිකවාදී ජාත්‍යන්තරවාදී ජේආර් ආණ්ඩුව ජාතිකවාදී රංගනයක’’ යෙදුනා වීමට ඉඩ තිබුණු බව.

මෙතන දී දර්ශන කස්තුරිරත්න ඉදිරිපත් කරන වැදගත් අදහසක් තිබෙනවා. ඒ තමයි ව්‍යාජ සිංහල ජාතිකවාදීන් සහ අව්‍යාජ සිංහල ජාතිකවාදීන් වෙන්කර ගැනීම වැදගත් බව. ඒ වගේම එහි දී ඔහු තවත් කාරණයක් කියනවා: ඒ තමයි ‘කිසියම් කි‍්‍රයාවක් සඳහා ‘සිංහල ජාතිකවාදය’ වගකිව යුතුයැ යි කිව හැක්කේ එම කි‍්‍රයාව පසුපස සැබෑ අව්‍යාජ සිංහල ජාතිකවාදීන් සිටියහොත් පමණි’ කියන අදහස.

83 ජූලි සිදුවීම්වලට සිංහල ජාතිකවාදයේ වගකීම පිළිබඳ ගැටලූවට ඍජුවම එළඹීමට පෙර මා දර්ශනට වෙනත් ප‍්‍රශ්නයක් ඉදිරිපත් කිරීමට කැමතියි. දැන් කිසියම් දෙමළ ‘ජාතිකවාදී’ පාර්ශවයක් ඉදිරිපත් වී මෙසේ ප‍්‍රකාශ කලොත් ඔබ මෙය පිළිගන්නවා ද? ඒ මෙයයි: ‘‘මෙතෙක් කල් එල්.ටී.ටී.ඊ. සංවිධානය යටතේ සිදු වූ කිසිවකට දෙමළ ජාතිකවදය වගකිව යුතු නැත. ඔවුහු ව්‍යාජ ජාතිවාදීහු වෙති.’’ වී. ආනන්ද සංගරී වැන්නෙකුට මෙන්ම නලින් ද සිල්වා ප‍්‍රභාකරන්ගේ මස්සිනා කෙනෙක් ලෙස හඳුන්වා ඇති ඩග්ලස් දේවාන්නදටද මෙම ප‍්‍රකාශය කිරීමට අවශ්‍ය දේශපාලන සුදුසුකම පවතී.

නැවත අපගේ ප‍්‍රධාන ප‍්‍රශ්නයට එමු. 83 ජූලි වලට අදාළව මම ප‍්‍රශ්න තුනක් මතු කරමි. පළමු වැන්න: ජේ.ආර්. ට ‘ව්‍යාජ ජාතිකවාදී රංගනයක’ යෙදීමට සිදුවූයේ ඇයි? දෙවැන්න: එසේ ‘ව්‍යාජ ජාතිකවාදී රංගනයක’ යෙදී සිය ප‍්‍රහාරයේ ඉලක්කය බවට දෙමළ ජනයා පත්කළේ ඇයි? තෙවැන්න: ව්‍යාජ ජාතිකවාදීන් හා අව්‍යාජ ජාතිකවාදීන් අතර සංධාන ඇතිවන කල්හී ව්‍යාජ ජාතිකවාදීන්ගේ කටයුතු සම්බන්ධව අව්‍යාජ ජාතිකවාදීන්ගේ වගකීම කුමක් ද? මා දන්නා ආකාරයට නලින් ද සිල්වා ගේ අර්ථකථනයට අනුව චම්පික රණවක මෙන්ම ගලගොඩඅත්තේ ඥානසාර ද ව්‍යාජ ජාතිවාදීන්ය. එපමණක් නොව ව්‍යාජ ජාතිකවාදියෙක් ලෙස දර්ශනම නම් කරන චන්ද්‍රිකා කුමාරතුංග සමඟ ද නලින් ද සිල්වා සංධානයකට ගිය බව මතක තබා ගන්න. එවකට නලින් ද සිල්වා චන්ද්‍රිකා නම් කළේ විහාරමහා දේවී ලෙස නම් නොව ‘දෝන කතරිනා හෙවත් කුසුමාසන දේවි’ ලෙසිනි.

අපිට මේ ප‍්‍රශ්නයේ තව පැත්තක් සලකා බැලීමට පුළුවන. එනම් මේ ක‍්‍රියාවට සම්බන්ධ වූ සාමාන්‍ය ජනයාගේ පැත්තයි. මගේ පුද්ගලික අත්දැකීමෙන්ම මෙය විමසා බලමු. දර්ශනගේ විග‍්‍රහයට අනුව මා මේ ක‍්‍රියාවට පෙළඹී ඇති බව පෙනෙන්නේ ‘තරුණයන්ගේ තරුණකම ආවේගශීලීත්වය සහ අවදානම් ගැනීමේ ආශාව’ නිසා බවයි. එසේ වුවත් දර්ශන නොදන්නා තවත් දෙයක් මම දනිමි. එනම් අපට ඒ ක‍්‍රියාව සඳහා මගේ තක්සේරුවට අනුව ඉතාම ‘අව්‍යාජ සිංහල ජාතිකවාදියෙකුගේ’ පෙළඹවීම ලැබුණු බවයි. ඔහුගේ ජාතිකවාදී නොවන පාර්ශවයට මා තවමත් ගෞරව කරන බැවින් මම ඔහුගේ නම සඳහන් නොකරමි.

ඒ වගේම මෙම සිදුවීම හට ගැනීමේ ආසන්න පෙළඹවීම ද සලකා බැලීම මෙහිදී වැදගත්ය. එනම් යාපනයේ දී එල්.ටී.ටී.ඊ ය විසින් සොල්දාදුවන් 13 දෙනෙක් මාරා දැමීමයි. එහි දී සිද්ධ වූයේ කුමක්ද? සන්නද්ධ කණ්ඩායමක් සිය සන්නද්ධ ප‍්‍රතිවාදියා ඔවුන්ගේ වාර්ගිකත්වය පරීක්ෂාවට ලක් නොකරම ඝාතනයට ලක් කිරීමයි. (ඊට පෙර එල්.ටී.ටී.ඊ ය දෙමළ වාර්ගික පොලිස් නිලධාරීන් ගණනාවක් ද ඝාතනයට ලක් කළ බව ද මතක තබා ගැනීම මනාය.) කෙසේ වෙතත් ඊට ප‍්‍රතිචාර ලෙස සිංහල ජනයා කළේ දෙමළ ජනයාගේ වාර්ගිකත්වය පරීක්ෂා කොට ඔවුන් පමණක් එල්ල කොට පහර දීමයි. මා පුද්ගලිකව අත්විඳි ආකරයටම දර්ශන කියන ‘හොරු සහ මංකොල්ල කරුවන්ටත් මේ වාර්ගික විභේදනය පිළිබඳ හොඳ අවබෝධයක් තිබුණි. ඔවුන් කිසිම අවස්ථාවක තම ඉලක්ක පටලවා නො ගත්හ.

කෙසේ වෙතත් මගේ තර්කය වන්නේ මෙයයි. 83 ජූලි සහ අන් අවස්ථා වල වාර්ගික කෝලහල වලට සිංහල ජාතිකවාදයේ ඇති වගකීම මේ ආකාරයෙන් ඉවත් කරගන්නවා නම් ලෝකයේ කොහේ හෝ එවැනි ජනවාර්ගික කෝලහාල සිද්ධ වී තිබේ ද යන්නම සැකයක් බවයි.

කෙසේ වෙතත් මේ සම්බන්ධව වගකීමෙන් මිදීම සඳහා නලින් ද සිල්වා නම් දර්ශනට වඩා ශක්තිමත් තර්කයක් සොයාගෙන ඇත. ඒ මෙසේය: ‘‘1958 කොලහාල වල වරද සිංහලයන් පිට පටවනු ලැබුවා. පසුව 1977, 1983 ආදියද එලෙසම විග‍්‍රහ කෙරුණා (සීයලා බාප්පලා … පිටුව 56).’’ මෙහිදී නලින් ද සිල්වා ගලවා ගැනිමට තැත් කරන්නේ ‘සිංහල ජාතිකවාදය’ නොව ‘සිංහල ජනයා’ ය.

එම ප‍්‍රවේශයේ යම් පදනමක් ඇති බව මම ද පිළිගනිමි. එනම් සිංහල ජාතිකවාදය හා ‘සිංහල ජනයා’ අතර ඇත්තේ එකට එකේ සම්බන්ධයක් නොවීමයි. අර්ථ දෙකකින් එය එසේ වේ. එක් අතකින් සිංහල ජාතිකවාදී නොවන සිංහලයින් ද සිටී. අනෙක් අතට සිංහල ජාතිකවාදී සිංහලයින් ගේ පවා සෑම කි‍්‍රයාවක්ම සිංහල ජාතිකවාදී නොවේ.

කෙසේ වෙතත් මගේ අදහස වන්නේ කිසියම් සමාජ-දේශපාලන අදහස් පද්ධතියක් (මා කැමති ආකාරයට කියනවා නම් දෘෂ්ටිවාදයක්) සහ තනි මිනිස් ක‍්‍රියාවක් අතර සම්බන්ධය අරබයා නලින් ද සිල්වා ගේ මෙන්ම දර්ශන කස්තුරිරත්නගේ ද ප‍්‍රස්තූතගත කිරීම බෙහෙවින් දුර්වල බවයි. මගේ අදහස වන්නේ ඕනෑම මිනිස් ක‍්‍රියාවක් දෘෂ්ටිවාදී ක‍්‍රියාවක් බවයි (‘මේ අදහස කා අතින් නිර්මාණය වුවද ඒ අදහස දැනට මගේ ද වී ඇත.’ – නලින් ද සිල්වා ගේ මගේ ලෝකය ප‍්‍රථම මුද්‍රණයේ පෙරවදන ඇසුරෙනි!).

කිසියම් ක‍්‍රියාවක දෘෂ්ටිවාදී අඩංගුව නිෂ්චය වන්නේ අදාළ දෘෂ්ටිවාදයේ ඍජු, සහ කතිකාව තුළ ආධිපත්‍යය දරන, කිසියම් නිෂ්චිත කාරකයෙක් (agent) අදාළ කි‍්‍රයාවට සවිඥානකව හා ඍජුව හෝ වක‍්‍රව සම්බන්ධ වනවා ද යන්න මත නොව (එය එසේ වන්නේ නම් සිංහල ජාතිකවාදී වන්නේ නලින් ද සිල්වා හෝ ඔහුගෙන් ලයිසන්ස් ගත් අයගේ මැදිහත්වීම යටතේ සිදුවන ක‍්‍රියා පමණක්ම යැයි වැනි විකාර සහගත නිගමන වලට ඒමට අපට සිදුවේ) අදාළ කි‍්‍රයාවට සම්බන්ධවන තනි තනි පුද්ගලයින්, තනි තනි වශයෙන් හෝ සාමූහිකව එම නිෂ්චිත ක‍්‍රියාව තුළ නිරත වෙද්දී අදාළ දෘෂ්ටිවාදයේ සංඝඨක මගින් කොයිතරම් දුරට මෙහෙයවෙන්නේද යන්න මතය.

83 ජූලි කි‍්‍රයාවන්ට සම්බන්ධ වූවන් (මමත් ඇතුළුව) සිංහල ජාතිකවාදී අදහස් වලින් උත්තේජනය ලබා නොගත්තා යැයි දර්ශන කස්තුරිරත්න හා / හෝ නලින් ද සිල්වා කියන්නේ ද? එසේ නොවේ යැයි කියන්නේනම් ඉතින් දෙමළාට අහන්නට තියෙන්නේ ‘83 ජූලිවල අපිව මැරුවේත් දෙමළ වීම නිසා නොවේ ද?’ යන්නයි.

නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to දෙමළාට දෙමළ වීම නිසාම තිබෙන ප‍්‍රශ්නය – 8 කොටස

  1. රසික පවසයි:

    කබ්බො ෆෝම්කරන්න එපා!

  2. පින්ග්කිරීම: දෙමළාට දෙමළ වීම නිසාම තිබෙන ප‍්‍රශ්නය – 8 කොටස | Lanka E Voice

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )